Vorige uitgaven

29-03-2017

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, maart 2017
 

NICOLE'S UPDATE


Ik ben vorige maand 50 geworden en heb dat op vele manieren gevierd, oa op La Palma. Vooral omdat ik dankbaar ben dat ik hier al zo lang mag zijn, in zo'n goede gezondheid. Ik heb inmiddels wat diepe wonden opgelopen. Tegelijkertijd begrijp ik steeds beter wat leven en liefde is.
Voel me...

Meer
09-02-2017

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, februari 2017
 

NICOLE'S UPDATE

Met veel voldoening werkte ik vorige week met een groep managers in de sport. De verbindende dialoog stond centraal. En de hamvraag: Hoe kan ik een verbindend leider blijven, juist als ik getriggerd word?

Wat mij dan zo raakt is hoe levensecht die dialogen zijn, ondanks de...

Meer
12-01-2017

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, januari 2017

Reminder voor verbinders:
Hoe ga jij om met andersdenkenden? Veroordeel je ze, spreek je er schande van en denk je in vijandsbeelden? Of zie je achter iemands gedrag en woorden, zijn menszijn en pogingen om zijn behoeften te vervullen?
Als je getriggerd bent, is deze persoon vaak een perfecte leermeester om je verbindend vermogen te trainen. 
 

NICOLE'S UPDATE

...

Meer
05-12-2016

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, december 2016

INHOUD
Nicole's update
Coaching: 3 essentials
In de media
Nieuw aanbod: 5 daagse leergang Verbindend leiderschap
Over Nicole en CommunicatieWijs

Reminder voor verbindende leiders:
Sta ik vandaag op zenden en herhalen?
Of laat ik mijn agenda even los. En kies ik voor luisteren en het optimaal benutten van de creatieve ruimte om ieders belang te behartigen?

 
NICOLE'S UPDATE

... Meer
30-08-2016

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, 31 augustus 2016

NICOLE'S UPDATE

Ik was deze zomer in Japan. De eerste week was ik 'totally begeisterd'. Niets uit mijn eerdere verre reizen, deed me aan deze wereld denken.
Al m’n zintuigen stonden open. Hoe Tokio zo vol en tegelijkertijd zo stil en schoon is; niemand belt in het openbaar of toetert, geruisloze elektrische auto's, nergens afval. De gratieusheid van hun gebaren, de schoonheid en verfijnde smaak van de sushi’s, de zoete geur bij...

Meer
18-07-2016

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, juli 2016

INHOUD
Artikel: de WAIT-vraag voor leiders
Nicole’s update
Nieuws
Aanbod

NICOLE’S UPDATE 

...

Meer
18-05-2016

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, mei 2016

INHOUD
Artikel Waardevol werkoverleg: mission impossible? Hoe opjutters en stoppers ons sturen
Nicole’s update
Nieuws
Aanbod

NICOLE’S UPDATE

Vandaag las ik een artikel in de Volkskrant over de top-3 kantoorirritaties en ja hoor, ze stonden er weer bij: het werkoverleg en het gedrag van managers.
Beide herken ik in mijn werk voor organisaties. Zo krijg ik wekelijks te horen hoe vreselijk medewerkers bepaalde overleggen...

Meer
07-01-2016

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, januari 2016

INHOUD
Artikel Waarom communiceren we niet? Over gewenst en feitelijk handelen.
Nicole’s update
Aanbod

NICOLE'S UPDATE

Pippi Langkous is een inspiratiebron voor mij. Haar onbevangenheid en vertrouwen om voor het avontuur te gaan spraken mij als kind al aan en ook nu...

Meer
15-09-2015

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, september 2015

INHOUD:
Artikel Verbindend leider: ben ik dat? Over de paradox van leiderschap, iederbehoeften en 4 x win.
Nicole’s update
Aanbod

NICOLE'S UPDATE


Regelmatig zit ik op deze boom en kijk ik naar boven. Hoe de takken en bladeren suizen in de wind. Hoe de wolken voorbijtrekken en de...

Meer
21-08-2015

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, augustus 2015

INHOUD:
Artikel De magie van empathie
Nicole’s update
Aanbod

NICOLE'S UPDATE

Empathy feels really good”, zei een van mijn leermeesters en empathiegoeroe Marshall Rosenberg. En dat kan ik beamen. De sprankelende vonk die overslaat als een...

Meer
31-03-2015

CommunicatieWijzer, april 2015

Stilstaan bij verlies van het oude: maar weinig (team)leiders en managers realiseren hoe belangrijk dit is. Terwijl het schip juist blijft varen als je dit proces faciliteert.

In deze nieuwsbrief aandacht waarom rouwen cruciaal is en hoe je het kunt faciliteren.
1. Artikel Rouwen op het werk
2. Aanrader van je collega: empathie voor beter klantcontact
3. Aanbod workshops/ trainingen

1. Rouwen op het werk: het managen van ‘einden’ voor een...

Meer
16-12-2014

CommunicatieWijzer, december 2014

Wat mij opvalt in het werken in teams en organisaties is: het ontbreken van eigenaarschap. Bijvoorbeeld: mensen die eindverantwoordelijk zijn en deze rol niet pakken, om welke reden dan ook.
Hiermee worstel ik niet alleen (lees mijn blog). Maar ook mijn klanten zoals managers, teamleiders en medewerkers. Soms mist eigenaarschap omdat professionals eenvoudigweg de bedoeling van de organisatie niet scherp hebben. ...

Meer
16-12-2014

CommunicatieWijzer voor klanten en relaties, december 2014

Wat mij opvalt in het werken in teams en organisaties is: het ontbreken van eigenaarschap. Bijvoorbeeld: mensen die eindverantwoordelijk zijn en deze rol niet pakken, om welke reden dan ook.
Hiermee worstel ik niet alleen (lees mijn blog). Maar ook mijn klanten zoals managers en teamleiders. Soms mist eigenaarschap omdat professionals eenvoudigweg de bedoeling van de organisatie niet scherp hebben...

Meer
02-09-2014

“Wat is jouw droom?”, vroeg een collega me. Tot mijn schrik had ik dat antwoord minder helder dan ik wilde. Ik heb er wat dagen op gekauwd en gebrainstormd met mijn sparring partner die altijd tot de kern weet door te dringen. En zie hier: mijn droom is dat mensen strategieën (leren te) kiezen die bijdragen aan het vervullen van de behoeften van henzelf, de ander en het geheel. Dan zouden bijvoorbeeld IS-strijders tot andere acties overgaan, hongersnood verleden tijd zijn en de regenwouden intact blijven, zo hoop en verwacht ik.
Wat is jouw droom? Kun je die in een...

Meer
17-06-2014

“Nou onze directeur kan behoorlijk directief zijn”, vertelt een deelnemer tijdens onze managementsessie. Anderen knikken: ja, dat herkennen ze wel van hun eigen CEO.
Wat kenmerkt de cultuur bij jouw organisatie? Voeren hiërarchie en bureaucratie de boventoon? Of is sprake van partnerschap en een waardengedreven cultuur?
En wat doe jij er zelf aan om deze cultuur in stand te houden of te veranderen?


CommunicatieWijs helpt individuen, teams en organisaties bij cultuurveranderingen.
In deze nieuwsbrief
- De ‘...

Meer
16-06-2014

“Nou onze directeur kan behoorlijk directief zijn”, vertelt een commercieel manager, tijdens onze managementsessie. Een aantal managers van andere organisaties knikt: ja, dat herkennen ze wel van hun eigen CEO.
Wat kenmerkt de cultuur bij jouw organisatie? Voeren hiërarchie en bureaucratie de boventoon? Of is sprake van partnerschap en een waardengedreven cultuur?
En wat doe jij er zelf aan om deze cultuur in stand te houden of te veranderen?


CommunicatieWijs helpt teams en organisaties bij cultuurveranderingen.
In...

Meer
07-04-2014

Waarom zeggen medewerkers niets of niet alles? En hoe doorbreek je als manager dit patroon?
Ik zie het als een uitdaging om te helpen het ijs te breken.

In deze CommunicatieWijzer:
- tools voor managers om de openheid te bevorderen
- ervaringen van je collega voor teameffectiviteit
- de ‘check in’ om angst in kracht om te zetten
- trainingen en nieuwtjes

Angst als veranderkracht?! 4 managementtools
Een controller die te weinig werk heeft en dit niet durft te zeggen omdat er een nieuwe...

Meer
22-02-2011

Aanbod maart - juni 2011

De ‘Lazy King’ uit Sonsbeekpark visualiseert voor mij hoe ontspannen en tevreden je je kunt voelen als je communiceert vanuit openheid en nieuwsgierigheid naar dat wat is. En niet vanuit oordelen, irritaties, verwachtingen en eisen.
Hiermee wil ik ook het Arnhemse karakter aangeven: trainingen voor en door Arnhemmers. Zo werk ik samen met de Arnhemse trainers RenéArntz en Nanja Mol.

Nieuwe training Beter voor elkaar?!, 5...

Meer
12-01-2011

Communicatie als levensader van je relaties. Dit beeld komt in me op nu dierbare vrienden in scheiding liggen. Ze kunnen niet (meer) met elkaar communiceren, zeggen ze. Het doet me pijn dat communicatie relaties kan beëindigen. Tegelijkertijd zie ik de kracht die communicatie heeft: om relaties te maken of breken. Dit inspireert mij me hierin verder te ontwikkelen.

Heb jij zin in groei, inspiratie, uitwisseling, verdieping in je communicatie?  Hieronder wat tips:

Festival van de Geweldloze Communicatie, 11 t/m 13 feb 2011, Rotterdam...

Meer